سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درب و پنجره آلومینیومی

درب و پنجره آلومینیومی،قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی

مانند سایر اجزای ساختمان، پنجره ها و درها در طول سال ها تکامل یافته اند. اکنون پنجره ها نه تنها از چوب بلکه از آلومینیوم، فولاد، وینیل و فایبرگلاس نیز ساخته می شوند. آلومینیوم ماده ای است که در حال حاضر برای ساخت درب و پنجره ها و ویترین فروشگاه ها نیز استفاده می شود.

جدا از استحکام و دوام، تحت تاثیر رطوبت، انقباض یا تورم ناشی از قرار گرفتن تصادفی در معرض نور خورشید یا تغییر رطوبت قرار نمی گیرد. پوشش آنودایز شده یا روکش شده روی آلومینیوم تقریباً همیشه همینطور است. درب و پنجره آلومینیومی تقریباً نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند.

پنجره آلومینیومی دوجداره

پنجره دوجداره آلومینیومی مجهز به درج های حرارتی هستند. که رسانایی حرارتی بالای فلز را جبران می کند. از نظر شاخص های صرفه جویی در گرما، این پنجره ها بسیار نزدیک به پنجره های پلاستیکی هستند. بنابراین می توانند با خیال راحت توسط ساکنان مناطق با آب و هوای معتدل انتخاب شوند. این نوع از پنجره ها دارای وزن بسیار کمی می باشند و مقاومت بالایی دارند.

مزایای درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

استفاده از درب و پنجره دوجداره آلومینیومی دارای مزایای زیادی است.‌ که بهتر است با آنها آشنا شوید.

آسایش حرارتی بهتر

شیشه پنجره آلومینیومی دوجداره اتلاف حرارت را در مقایسه با شیشه های تک جداره حداقل تا 40 درصد کاهش می دهند. عایق با ضریب Ug اندازه گیری می شود. مقدار Ug  شیشه تک جداره 6.8 است در حالی که مقدار Ug شیشه دو جداره 2.8 است.

هرچه این عدد کمتر باشد، عایق شیشه بهتر است. که نتیجه آن راحتی بیشتر افراد خانه می باشد زیرا گرما در اتاق حفظ می شود. همچنین مدل‌ هایی از پنجره دوجداره آلومینیومی وجود دارند. که از شیشه های عایق تقویت‌شده (VIR) در آنها استفاده می شود. که علاوه بر این، اجازه می‌دهد تا بهره خورشیدی را در تابستان محدود کند. در نتیجه، راحتی حرارتی بهتری نیز در هنگام گرما دارند.

عایق صوتی بهتر

پنجره دو جداره آلومینیومی به محدود کردن صدای بیرون کمک می کنند. زمانی که در شهر زندگی می‌کنیدویا بالای مغازه، کنار جاده‌ای شلوغ، نزدیک فرودگاه خانه دارید استفاده از این پنجره ها برای شما ضروری است.

توجه داشته باشید که مدل‌های شیشه‌ های دوجداره ای که برای ساخت پنجره های آلومینیومی استفاده می شوند. به لطف داشتن  لعاب‌ های ضخیم‌تر در بیرون، تقویت این عایق را ممکن می‌سازند. یک فیلتر خاص شش درجه بندی (کلاس 1 تا کلاس 6) وجود دارد که اجازه می دهد آلودگی صوتی 25 تا 50 دسی بل به واسطه این پنجره ها کاهش یابد.

افزایش امنیت

شیشه دوجداره ای که برای این نوع پنجره ها استفاده می شوند بسیار محکم می باشند. به همین خاطر می توانند تا حد زیادی امنیت منزل شما را تامین کنند. زیرا برخورد هر ضربه ای به آن ها باعث شکستنشان نمی شود. همین امر موجب می شود سارقان نتواند از طریق پنجره ها به منزل شما راه پیدا کنند.

سازگاری با محیط زیست

باید اضافه کرد که آلومینیوم به دلیل بازیافت احتمالی آن، ماده ای با تعادل زیست محیطی مثبت است، به خصوص که نیازی به استفاده از محصولات پاک کننده ندارد. به همین خاطر پنجره آلومینیومی دوجداره با محیط زیست سازگار می باشند.

پنجره آلومینیومی تک جداره

یکی از پنجره هایی که تقاضای زیادی دارد پنجره های تک جداره می باشد. به همین خاطر هنگام خرید پنجره همیشه افراد این سوال را می پرسند که مشخصات پنجره های تک جداره مانند: رنگ، فرم پنجره و نوع شیشه چگونه است.

این نوع از پنجره ها در مقایسه با پنجره دوجداره دارای مزایای کمتری هستند. ولی دارای مزایای زیادی نیز می باشند‌. به همین خاطر طرفداران زیادی دارند. البته این نکته قابل توجه است که بدانید پنجره تک جداره آلومینیومی برای تمام ساختمان ها مناسب می باشند.

قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی

پنجره آلومینیومی دارای قیمت های متفاوتی هستند. چون معیار های زیادی برای تعیین قیمت این نوع از پنجره ها مورد نظر می باشد. بعضی از این معیار ها شامل موارد زیر می باشند.

نوع پروفیل

پروفیل های مختلفی برای ساخت پنجره دوجداره آلومینیومی مورد استفاده قرار می گیرند. هر پروفیل دارای قیمت خاصی است به همین خاطر نوع پروفیل تاثیر زیادی بر قیمت پنجره های دوجداره آلومینیومی دارد.

اندازه پنجره

پنجره آلومینیومی در اندازه های متفاوتی ساخته می شوند. هر اندازه از پنجره مقدار خاصی از آلومینیوم را مصرف می کند. همین اختلاف اندازه آلومینیوم موجب اختلاف قیمت می شود.

مدل پنجره

پنجره آلومینیومی به خاطر جنس انعطاف پذیری که دارند. در مدل های بسیار متنوعی ساخته می شوند. هر مدل از پنجره با توجه به وقتی که برای ساخت آن ها صرف می شود دارای قیمت متفاوتی است.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره آلومینیومی ترمال بریک مدرن ترین نوع پنجره آلومینیومی می باشد. برای ساخت این پنجره ها از یک فناوری خاص استفاده می شود. که همین امر موجب می شود. به هیچ وجه این نوع از پنجره حرارت را از خود عبور ندهد. پنجره ترمال بریک امروزه به صورت ویژه ای توانسته اند. در بین ساختمان سازان به محبوبیت برسند و فروش ویژه ای داشته باشند.

پنجره آلومینیومی دوجداره برای چه مکان هایی کاربرد دارند

پنجره های دوجداره آلومینیومی امروزه برای انواع مکان ها کاربرد دارند. اما می توان گفت به خاطر داشتن بعضی از ویژگی ها استفاده از این نوع پنجره برای برخی از مناطق کاملا ضروری می باشد. ما در این جا بعضی از این مناطق اشاره کرده ایم.

مناطقی با آب و هوای سرد

افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند سالانه مجبورند هزینه زیادی را بابت پول گاز پرداخت کنند. چون در فصل زمستان خانه هایی که در این مناطق قرار دارند به سختی گرم می شوند. البته قابل توجه است بدانید یکی از علت های اصلی دیر گرم شدن این خانه ها عبور جریان هوای گرم از پنجره ها به بیرون و ورود هوای سرد به داخل منزل می باشد.

به همین خاطر همه کارشناسان عقیده دارند استفاده از پنجره های آلومینیومی دوجداره در این مناطق یک کار ضروری می باشد. زیرا استفاده از این پنجره ها می تواند تا حد زیادی باعث کاهش میزان مصرف انرژی گرمایی در فصل زمستان شود و افراد این مناطق با کمترین مصرف همیشه خانه هایی گرم داشته باشند.

مناطق مرطوب

در مناطقی مانند شمال کشور که میزان بارش باران زیاد است و تقریبا در همه فصول سال هوای این مناطق مرطوب می باشد. کمتر پنجره ای می تواند طول عمر بالایی داشته باشد. چون رطوبت بالای هوا باعث پوسیدگی جنس پنجره ها می شود.

همین امر سبب شده است افراد این مناطق همواره به دنبال راهی باشند تا بتوانند پنجره ای با دوام بیشتر تهیه کنند. افراد این مناطق می توانند با خرید پنجره دوجداره آلومینیومی تا سالیان زیادی خیال خود را از جهت پوسیده شدن پنجره خانه های خود راحت کنند. چون جنس این پنجره ها به گونه ای است که در برابر رطوبت مقاومت زیادی از خود نشان می دهند.

مناطقی با آب و هوای گرم

در مناطقی که آب و هوای آن ها گرم می باشد تقریبا تحمل تابستان کار بسیار سختی است. چون دمای هوا در فصل تابستان در این مناطق به شدت بالا می باشد و نمی توان با هیچ گونه وسیله ی سرمایشی نیز خانه ها را خنک کرد.‌

در این مناطق استفاده از پنجره های دوجداره آلومینیومی میتواند کار بسیار عاقلانه ای باشد. چون به هیچ وجه این پنجره ها نه هوای بیرون را به داخل راه می دهند و نه هوای داخل را به بیرون. به همین خاطر هوای خانه هایی که درب و پنجره های آن ها دوجداره می باشند همواره در تابستان خنک است.