سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پنجره دوجداره و پنجره upvc

پنجره دوجداره چیست، قیمت پنجره دوجداره upvc

اگر ساخت و نصب پنجره های دو جداره upvc اصولی انجام شود، در فرایند ساخت و نصب به آب بندی و نفوذ ناپذیری آن ها توجه ویژه ای می شود و با استفاده از پوشش ها، فوم ها و یراق های مختلف منافذ آن ها پر می شود یا در جای خود فیکس می شوند. اگر این قسمت از سفارش شما توسط افراد غیرمتخصص انجام گرفته به احتمال زیاد هنوز می توان پنجره ساختمان شما را تعمیر و اب بندی مجدد کرد.

پنجره دوجداره نوعی روش ساخت شیشه و پنجره است که طی آن دو یا چند صفحه شیشه ای، موازی هم و در امتداد یکدیگر تعبیه می شوند و لبه های آن ها کاملا با موادی پوشانده می شود و مابین این شیشه ها نیز هوا باقی می ماند که ممکن است همان هوا نیز تخلیه شود. و به صورت خلا باقی بماند یا با گازهای مخصوصی پر شود که هر کدام از این موارد برخی کارایی ها را به پنجره دو جداره اضافه می کنند. پنجره دو جداره تا حد زیادی جلوی صدا، اتلاف انرژی یا ورود گرد و غبار را می گیرد و به همین دلیل در صنعت ساختمان اقبال زیادی به آن شده است.

 

پنجره upvc یا پنجره یو پی وی سی

پنجره دوجداره یو پی وی سی(upvc)

 پنجره upvc یا پنجره یو پی وی سی از نوعی ماده مقاوم شبیه پلاستیک ساخته می شوند که به وفور در صنعت استفاده می گردد. در قاب و فریم در و پنجره، استفاده از چنین متریالی باعث می شود که دیگر مثل چارچوب های چوبی خبری از ترک خوردگی و پوسیدگی نباشد و مانند مواد فلزی زنگ زدگی یا اتلاف گرما پیش نیاید. این متریال در برابر رطوبت، تابش خورشید، خراش و ضربه مقاوم تر است و کاملا با شوینده های مختلف قابل شستشو است و از سوی دیگر عایق گرمایی فوق العاده ای است.

 پنجره upvc یا پنجره یو پی وی سی معمولا سفید رنگ و زیبا، که به مزنل شان و تشخص زیادی می بخشند. این پنجره ها از ماده ای بنام upvc ساخته می شوند، در ایران این نام را بصورت upvc می نویسند. این ماده تقریبا با ماده pvc یکسان است ماده pvc مخفف کلمه پلی ونیل کلورید است، که علت افزوده شدن u به آن بخاطر اضافه شدن کلمه unpasticised به معنی پلاستیک زدایی شده می باشد. این ماده را بنام pvc سخت نیز می شناسند که می تواند به پنجره ها خاصیت سخت شدن و عدم انعطاف پذیری را ببخشد.

ایمنی درب و پنجره upvc یا پنجره یو پی وی سی

 پنجره دوجداره از ماده ای تحت عنوان upvc ساخته شده اند که ماده کلر در آن بکار گرفته شده است. ماده کلر، ماده ای بشدت سمی است و می تواند برای سلامت انسان خطرناک باشد.به همین خاطر این سئوال پیش می آید که آیا درب و پنجره هایی که با استفاده از این ماده درست شده اند امکان دارد که برای سلامت انسان مضر باشند؟ در پاسخ باید گفت تاکنون هیچ خطری و یا حتی گزارشی از ابتلا و حتی احتمال ابتلا به بیماری ای به علت نزدیکی و یا زندگی در نزدیکی این پنجره ها گزارش نشده است، و می توانید به جرات بیان داریم که تا کنون این ماده برای هیچ شخصی مضر نبوده است.

مزایا و معایب پنجره عادی تک جداره و پنجره دوجداره 

  1. ایراد پنجره دوجداره آن است که برای مناطق استوایی بسیار گرم و مرطوب توصیه نمی شود و معمولا گفته می شود برای کاهش هزینه تهویه و خنک سازی، از شیشه های تک جداره در چنین مناطقی استفاده شود؛ با وجود اینکه استفاده از این پنجره عادی باعث ورود صدا و گرد و خاک بیشتر به فضای داخل می شوند.
  2. در مقابل، ایراد پنجره عادی آن است که در هنگام سرما و گرما مانع ورود حرارت یا سرما نیستند و حتی رطوبت هوا و آب باران نیز به مقدار قابل توجهی به داخل نفوذ می کند.
  3. مقاومت آن ها در برابر ضربه و طوفان های شدید نیز بسیار ضعیف است. آلودگی صوتی و آلاینده های هوا و به خصوص گرد و غبار نیز به راحتی از آن عبور می کنند.
  4. پنجره upvc یا پنجره یو پی وی سی در واقع راه حل تمام مشکلات پنجره های عادیست و بسیار مقاوم در برابر شرایط جوی و تکان و ضربه هستند و صدا و آلودگی هوا را فیلتر می کند و هزینه مصرف انرژی را بسیار کاهش می دهند.
  5. آمارهای بین المللی نشان داده است که در منازل مختلف، 65 تا 75 درصد انرژی تلف شده از طریق پنجره های عادی خارج می شود. ظاهر زیباتر نیز معمولا یکی از مواردی است که مشتریان را به استفاده از این نوع پنجره ها ترغیب می کند.

قیمت پنجره دوجداره 

تعیین قیمت پنجره دوجداره چندان به اندازه و طول و عرض پنجره بستگی ندارد، بلکه به میزان ماده ای که در آن بکار گرفته شده است بستگی خواهد داشت. معمولا قیمت هر پنجره در کشور انگلستان بین 250 تا 400 پوند می باشد که البته این هزینه بدون در نظر گرفتن هزینه های حمل و نقل و دستمزد نصب می باشد. محصولات ما با کیفیت های حداکثری بسیار مرقوم به صرفه بوده و برای رفع انواع نیازهای مختلف دارای بازه قیمتی و مدل های متنوع هستند. جهت اطلاع دقیق از قیمت و مدل های مناسب برای شما می توانید همواره با ما در تماس باشید و یا کاتالوگ ها و اطلاعات مرتبط با این زمینه را در سایت ما مشاهده فرمایید.

عمر پنجره upvc یا پنجره یو پی وی سی

پنجره upvc یا پنجره یو پی وی سی دارای عمر مفید محدودی می باشند، بازه این طول عمر بسته به جنس، محیط اطراف، مراقبت های دوره ای و بسیاری دیگر از موارد می تواند تغییر کند،  این طول عمر چیزی در حدود 10 تا 35 سال است، در طی این مدت حداکثری و حداقلی معمولا میزان عمر مفید این نوع از پنجره ها را بطور متوسط چیزی حدود 20 سال معرفی کرده اند. در جداره های این نوع از پنجره ها گاز مخصوصی وجود دارد که باعث جلوگیری از ورود و خروج آلودگی ها و سروصدا می گردد و به مرور زمان این گاز از طریق روزنه های ریز این نوع از پنجره ها خارج می گردد و باعث می شود پس از پایان عمر مفید این پنجره ها کارایی خود را از دست بدهند.

حفاظ پنجره دوجداره 

گاه برای ایجاد ایمنی بیشتر چه برای ورود غیر قانونی به داخل و چه برای امنیت کودکان ساکن در منزل برحسب نیاز می توان حفاظ پنجره دو جداره را نیز در نظر گرفت که در طرح ها و ابعاد مختلف قابل ساخت می باشند.

حفاظ پنجره دوجداره

نصب پنجره دوجداره 

حدود 30 درصد کیفیت پنجره دو جداره یو پی وی سی وابسته به نصب آن است؛ از این رو اهمیت دارد که این مرحله نهایی را به متخصصان این امر بسپارید تا این تجهیزات را با بالاترین ظاهر و کیفیت به صورت اصولی و استاندارد در ساختمان داشته باشید.

اسپیسر پنجره دوجداره 

اسپیسر ها نوارها و پوشش هایی هستند که صفحات شیشه را با فاصله از یکدیگر نگه می دارند و آن ها را از اطراف می پوشانند. اسپیسر ها می توانند بسته به نیاز از مواد متفاوتی ساخته شوند که هرکدام ویژگی های متفاوتی دارند.

اسپیسر پنجره دوجداره

ضخامت شیشه پنجره های دوجداره چقدر است؟

در کاربردهای مختلف، این ضخامت ها مختلف خواهند بود. در حالت کلی این شیشه ها 3 تا 10 میلی متر ضخامت دارند.

چگونه می توان رطوبت را از پنجره دوجداره خارج کرد؟

برای حل کامل این مشکل نیز راهکارهایی وجود دارد. معمولا عدم آشنایی با ساخت و نصب این پنجره دوجداره توسط برخی افراد و شرکت ها می تواند باعث مشکلاتی از قبیل تشکیل کندانسه و رطوبت در میان جدارها شود.

برای رفع چنین مشکلی بهتر است با متخصصان این زمینه مشورت کنید تا در صورت امکان تعمیر، خدماتی به شما ارائه دهند و یا برای رفع کامل مشکل تعویض پنجره نمایید. برای رفع موقت این مشکل می توانید درزهایی در محل مورد نظر ایجاد کنید و با استفاده از پنکه و سایر سیستم های تهویه به تخلیه رطوبت کمک کنید.

داخل پنجره دوجداره چه گازی است؟

میان جدارهای این پنجره ها می تواند خلا باشد یا هوای عادی به عنوان عایق گرما لحاظ شود و یا در میان جدارها گازهایی نظیر آرگون پر گردد.

آیا پنجره upvc قابل شست و شو می باشد؟

بله این فریم ها کاملا ضد آب هستند و قابلیت شستشو جزو یکی از مزایای آن است.

آخرین مدل های پنجره دوجداره و بهترین برندهای فعال در ایران کدام ها هستند؟

به دلیل محدودیت ها و تحریم های موجود، نمی توان چندان از اصالت برندها مطمئن بود و از سوی دیگر قیمت های موجود نیز بالا هستند. مبنا پنجره البرز از بزرگترین عرضه کنندگان و تولیدکنندگان این صنعت است و دلیل تعداد زیاد مشتریان آن نیز این است که هم در مرحله طراحی و ساخت و هم در محله نصب از متخصصان این امر کمک می گیرد.

آیا پنجره دوجداره کاملا مهر و موم شده و نفوذ ناپذیر است؟

بله. تمام زوارها و منافذ در هنگام نصب پنجره هاپوشانده می شوند و آب بندی شده اند.

آیا پنجره دوجداره که به خوبی مهر و موم نشده را می توان مجددا مهر و موم و تعمیر کرد؟

بله در اغلب مدل ها می توان ریسیل یا آب بندی مجدد را روی پنجره ها اجرا کرد.

آیا پلاستیکی بودن پنجره upvc یا پنجره یو پی وی سی باعث می شود در برابر تابش شدید خورشید پلاستیک آن تغییر شکل دهد؟

پلاستیک در ایران اصطلاحیست که به انواع مواد شبیه هم اطلاق می شود. برخی پلاستیک ها بسیار فشرده و سخت هستند؛

به گونه ای که به عنوان ضربه گیر در تجهیزات صنعتی و خودروها از آن ها استفاده می گردد. یکی از مقاوم ترین متریال هایی که از نفت مشتق می شود یو پی وی سی(upvc) است که در برابر شدیدترین و طولانی ترین تابش های خورشید نیز ذره ای دچار تغییر رنگ یا تغییر شکل نمی شوند..

آیا بدون تعویض می توان یک پنجره تکجداره را تبدیل به پنجره دوجداره کرد؟

اگرچه چنین اقدامی ممکن است ولی چنین هزینه ای معمولا ثمر چندانی ندارد. هدف از استفاده پنجره دو جداره جلوگیری از تبادل حرارت، صدا و گرد و غبار است و چنین امری مستلزم ساخت یک پنجره دو جداره است و صرف اضافه کردن یک لایه شیشه بیشتر و پوششی در لبه های آن نمی تواند تمام این اهداف را محقق کند.

سفارش پنجره دوجداره از چه طریقی ممکن است؟

شما می توانید از طریق سایت، تماس و اقدام حضوری از تمام محصولات ما باخبر شوید و سفارش و خرید آن ها را در کمترین زمان انجام دهید.

منبع: پنجره دوجداره

 پنجره upvc